Najaarsbijeenkomst 3 november, meld je nu aan!

Uitnodiging Najaarsbijeenkomst zaterdag 3 november 2018, Arnhem

Dit wordt niet zomaar een najaarsbijeenkomst maar één in een nieuw jasje! Op een prachtige locatie kun je je onderdompelen in een bomvol, afwisselend programma en natuurlijk weer gezellig bijpraten met oude en nieuwe leden onder het genot van lactosevrije hapjes en drankjes.

Wat maakt deze najaarsbijeenkomst zo bijzonder? We hebben de afgelopen jaren goed naar jullie geluisterd en geprobeerd zoveel mogelijk van jullie wensen mee te nemen in het nieuwe programma. Zo is/zijn er:

• vier sessies over diverse actuele thema’s door professionele sprekers
  • een creatief kinderprogramma
  • een activiteit voor de tieners en jongvolwassenen
  • een locatie op loopafstand van het station
  • gratis toegang tot het Watermuseum

Voor wie?
De najaarsbijeenkomst is bedoeld voor galactosemiepatiënten van alle leeftijden en hun naaste familieleden. Ben je nog geen lid van onze vereniging? Geen probleem! Kom geheel vrijblijvend eens kijken en ervaar het warme of verfrissende bad (net waar je naar op zoek bent).

Aanmelden
We zijn ervan overtuigd dat dit voor iedereen een spetterende dag wordt, dus meld je zo snel mogelijk aan via DEZE LINK! Wil je wel komen, maar heb je geen vervoer, neem dan contact met op met de secretaris op secretaris@galactosemievereniging.nl

10.00 uur Koffie met cake

10.30 uur Opening
Jeroen van Bruggen, voorzitter GVN

10.50 uur Update Medisch Comité
Karen ’t Hooft, GVN vertegenwoordiger Medisch Comité

11.00 uur Eerste ronde parallelsessies
1. Sessie Dieet
Liesbeth van der Ploeg (diëtist), Maastricht UMC+
2. Sessie Werk
Corry Berghuis en Saskia van Essen (job coaches), zorgaanbieder Amerpoort

12.30 uur Lunch en bezoek watermuseum

14.00 uur Algemene Ledenvergadering (ALV)
Bestuur GVN   De agenda voor de ALV kun je hier downloaden. De benodigde stukken/presentatie vind je op de besloten deel van de website (onder de kop LEDEN/Leden Algemeen)

15.00 uur Tweede ronde parallelsessies
3. Sessie Financiën
Bart van der Stoep en Annick Schenkenberg van Mierop en Cristel Smit, sectie familierecht, Dirkzwager advocaten & notarissen N.V.
4. Sessie Fondsenwerving/ Metakids
Caroline Bronkhorst (relatiemanager) en Martine Huizenga (bestuurssecretaris), Metakids

16.30 uur Afsluiting en borrel

Creatief programma voor de kids
Kinderen zijn natuurlijk van harte welkom en worden door het Watermuseum getrakteerd op een superleuk en creatief programma. Ze gaan shampoo en toverdrank maken, spelen op de speelzolder en kunnen naar hartelust in het museum rondneuzen. Toezicht is geregeld voor kinderen vanaf 5 jaar.

Waterproof activiteit voor tieners en jongvolwassenen
Naast inhoudelijke sessies voor de tieners en jongvolwassenen (denk bijvoorbeeld aan de sessie over WERK), is er ook een (ont)spannende activiteit: de escaperoom. Word opgesloten in een kamer en puzzel je naar buiten. Lukt het jou om tijdig te ontsnappen? De escaperoom is geschikt voor tieners en jongvolwassenen vanaf 13 jaar.

Het Watermuseum

Het Watermuseum is prachtig gelegen in het Sonsbeekpark op loopafstand van het station (Zijpendaalseweg 26-28, 6814 CL Arnhem). Het museum biedt allerlei leuke activiteiten voor jong en oud. In het programma is voldoende ruimte om in het museum rond te kijken.

Eten en drinken
Het Watermuseum zorgt er de hele dag voor dat het ons aan niets ontbreekt. Zo krijgen we in het restaurant door de kok een heerlijke lactosevrije lunch voorgeschoteld en sluiten we de dag natuurlijk af met een gezellige borrel en lactosevrije hapjes.

Kledingactie
Ook dit jaar zamelen we weer oude kleding in bij de najaarsbijeenkomst. Begin dus vast met inzamelen bij familie, vrienden en buurtgenoten en laad je auto (of trein) vol met zakken! Hoe meer kleding, hoe meer geld we ophalen voor onderzoek naar galactosemie. Let op: zorg voor gemengde kledingzakken, dus sorteer niet uit op schoenen, handdoeken en kleding. Dan krijgen we namelijk een veel lagere prijs per kilo en dat zou zonde zijn.

Vragen en nadere informatie
Heb je nog vragen over de najaarsbijeenkomst, neem dan contact op met de secretaris op secretaris@galactosemievereniging.nl

Info over parkeren:

Parkeren: let op! Het museum beschikt over een zeer beperkt aantal gratis parkeerplaatsen. Na 350 meter (richting: centrum uit) begint de zone vrij parkeren. Parkeren kan zeker wel, hou rekening met een klein stukje lopen.

Tot zaterdag 3 november 10.00 uur in Arnhem!