Familieweekend 13-14-15 april 2018

Het voorjaarsweekend voor 2018 is vastgelegd, dit keer een paar weken later in het jaar met hopelijk lekker weer! De datum is 13-14-15 april 2018, de locatie is Natuurvriendenhuis Bosbeek in Bennekom (zelfde net als 2017).

Wij willen jullie heel graag uitnodigen voor de familiebijeenkomst in het natuurvriendenhuis Bosbeek in Bennekom. Dit huis ligt in een prachtige omgeving van mooie heide, zandverstuivingen en de Veluwe. Voor de kinderen is er buiten een speeltuin met leuke speeltoestellen. Daarnaast is er voor iedereen een geweldig dagprogramma bedacht.  Het programm staat hieronder en is ook hier te downloaden als apart bestand.

Vrijdag 13 april 2018

Vanaf 19.00 uur zijn jullie welkom en staat de koffie klaar! Er is dan volop tijd om bij te kletsen, slaapplekken te zoeken en te borrelen.

Zaterdag 14 april 2018

09.00 uur          Ontbijt voor de weekendgasten

10.00 uur          Ontvangst dag-gasten met koffie en lekkers.

11.00 uur          Korte Algemene Leden Vergadering (ALV)

12.30 uur          Lekkere lactosevrije lunch

13.30 uur          Ik hou van de GVN!

16.00 uur          De keuken in met de GVN en Annemieke (http://www.dekeukenvanannemieke.nl/)

18.00 uur          Aan tafel en genieten maar

20.00 uur          Koffietijd

21.00 uur          Gezellig samen borrelen, zingen en dansen tot in de late uurtjes.

Zondag 15 april 2018

09.30 uur         Ontbijt voor de weekendgasten

10.00 uur         Een verrassende puzzeltocht voor jong en oud in de mooie omgeving van het huis

11.00 uur          Koffie en opmaken voor vertrek naar huis

Ik hou van de GVN

Gebaseerd op het favoriete, gezelschapsprogramma ‘Ik hou van Holland!’ is er dit jaar een speciale versie voor de GVN, namelijk: ‘Ik hou van de GVN!’ Speel mee met typische, oudhollandse spellen en strijd mee voor een leuke, Hollandse prijs!

TIP: neem sportieve kleding mee!

De keuken in met de GVN en Annemieke

Een leuke en leerzame workshop waarin we lactosevrij gaan koken voor het diner. We krijgen tips hoe we bepaalde melkproducten kunnen vervangen en gaan dit natuurlijk zelf ook proeven!

Onderzoek ‘uitlegmethode’

Kinderen tussen 7 en 18 jaar en hun ouders zijn van harte welkom om in het voorjaarsweekend mee te doen aan een kort wetenschappelijk onderzoek. De kinderen kunnen de artsen helpen om te onderzoeken of een nieuwe uitlegmethode, met gebruik van plaatjes, kinderen helpt hun ziekte (bijvoorbeeld lichaamscellen, enzymen en dieet) beter te begrijpen.

Bericht van de artsen:

Wij willen met plaatjes zaken als lichaamscellen, enzymen en dieet aan kinderen uitleggen. Dit wordt een leuk gesprek waarbij we kinderen vragen ons te helpen met het testen van de plaatjes. Er zijn geen goede of foute antwoorden. Wij willen graag weten of de plaatjes kinderen helpen om de ziekte beter te begrijpen en horen graag wat zij van de afbeeldingen vinden. We verwachten dat kinderen ook iets leren over hun ziekte.

Doelgroep:

Kinderen van 7-18 jaar oud. Afhankelijk van aanmeldingen zullen kinderen bij hun eigen leeftijdscategorie geplaatst worden. Kinderen krijgen in een groep van 5 tot 6 kinderen uitleg. Hun ouders vragen wij een korte vragenlijst in te vullen.

Duur onderzoek:       45 minuten.

Contactpersonen:     Dr. Annet M. Bosch, kinderarts metabole ziekten

Mendy Welsink-Karssies, arts-onderzoeker kindermetabole ziekten

Meer informatie:

Voor meer informatie kunt u een e-mail sturen naar galactosemie@amc.nl. U krijgt dan informatie over de studie toegestuurd. Bij vragen kunt u ook bellen naar: 020-5669111 (telefooncentrale AMC). Zij kunnen u met de artsen doorverbinden via piepernummer 59448.

Het onderzoek zal op zaterdagochtend (14 april) worden gehouden.

Aanmelden

Wij zouden het heel leuk vinden als veel families ervoor kiezen om te blijven overnachten!

Zeker omdat er in de avonden alle tijd is om bij te praten, ervaringen uit te wisselen en vriendschappen op te bouwen.

Je kan kiezen voor 1 of 2 overnachtingen. Het is ook mogelijk om alleen het dagprogramma te volgen op zaterdag.

Kosten:            €10,- per persoon per nacht (Voor 2 nachten betaal je dus €20,- per persoon).
Het dagprogramma is gratis.

Adres:             Natuurvriendenhuis Bosbeek, Bosbeekweg 19-21, 6721 MH Bennekom
Meenemen:    Weekendgasten: slaapspullen, onderlaken, dekbedhoes, kussenhoes, handdoeken.

Opgeven:         via e-mail: secretaris@galactosemievereniging.nl
of telefonisch: 06-12306055
Graag aanmelden vóór 17 maart 2018

Doorgeven:

– Achternaam
– Hoeveel personen, met voornamen en leeftijd
– Wel of geen overnachting op vrijdag en/of zaterdag
– Dag-gasten: wel of niet mee-eten op zaterdag (we hopen van wel)
-(Andere) dieetwensen (vegetarisch, glutenvrij etc.)

Graag ook doorgeven als je niet kunt komen.

We zien jullie graag in Bennekom!!

Groetjes,

Maaike, Karen en Mirte