3FM Serious Request komt in actie voor Metakids

Op 5 juni werd bekend dat 3FM Serious Request in actie komt voor Metakids. Het glazen huis staat de week voor kerst in Zwolle, waar 3 discjockey’s opgesloten worden in het glazen huis en met een landelijke actie veel geld wordt ingezameld.

Er zal veel aandacht zijn voor metabole ziekten, waar galactosemie er één van is. Dit vinden wij geweldig, de ziekten krijgen de aandacht die ze verdienen. Veel mensen hebben nog nooit van stofwisselings (metabole) ziekten gehoord en daar gaat verandering in komen.

Ook jij kunt helpen! Door een actie te starten, bv. een statiegeldactie of een sponsorloop op school. Er gaan gastlessen gegeven worden om stofwisselingsziekten uit te leggen. Daar kun je jezelf als vrijwilliger voor opgeven maar ook vragen of er bij jullie op school een gastles gegeven kan worden. Misschien wil je wel jouw wel verhaal delen op de radio of naar het glazen huis toe? Voor meer info, zie de website van Metakids.