Erelid Dr. Henk Bakker overleden

Vandaag bereikte ons het verdrietige bericht dat Dr. Henk Bakker afgelopen vrijdag 14 juli 2017 op 78 jarige leeftijd is overleden. Dr. Bakker is 35 jaar werkzaam geweest als kinderarts metabole ziekten, waarvan ruim 15 jaar in het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam.
In 2005 heeft Dr. Bakker het erelidmaatschap van onze vereniging gekregen, omdat hij jarenlang aandacht heeft gevraagd voor de ziekte galactosemie en heel actief is geweest in het initiëren, verrichten en begeleiden van onderzoek naar galactosemie. Hij heeft altijd, ook nog lang na zijn pensioen, met veel enthousiasme een bijdrage geleverd tijdens ledenbijeenkomsten van de GVN en was heel betrokken bij de patiënten en hun families.

Dr. Bakker was onder andere ook voorzitter van de sectie metabole ziekten van de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde en bestuurslid van Metakids.

Wij zullen Dr. Bakker altijd dankbaar blijven.
Wij wensen zijn familie, vrienden, (oud-)collega’s en patiënten veel sterkte toe om dit verlies een plekje te geven.

Het bestuur van de GVN